Banner 980x90

Skriešana rudens sezonā

Šobrīd jau par klimatisko normu kļuvis ilgs rudens, un šis laiks ir ļoti piemērots skriešanai! Vasaras svelme ir jau aiz muguras, un mērenās gaisa temperatūras iedvesmo izbaudīt skrējienu rudenīgi spirdzinošā gaisā. Viena no patīkamākajām sajūtām, skrienot rudenī, rodas, kad no iekšpuses uzsilušo ķermeni atsvaidzina vēsais gaiss, kas dabīgi to dzesē. Pēc skrējiena ķermenis jūtas enerģiski uzlādēts, savukārt āda – spirgta un tonizēta.

Ļoti svarīgs ir pareizi izvēlēts sporta apģērbs, kas piemērots rudenīgi mainīgajiem laikapstākļiem. Rudens periodā skriešanas apģērbam būtu jābūt vairākās kārtās. Tā noteikti ir skriešanas virsjaka ar pagarinātu apkakli un bikses. Pievērsiet uzmanību, vai sporta apģērbam aprakstā ir norādīts, ka tas domāts šai sportiskai nodarbei: skriešanas krekls, šorti, bikses vai legingi. Izvēloties skriešanas apģērba apakšējo slāni, pievērsiet uzmanību tā sastāvam. Rudens sezonā kokvilnas vietā labāk izvēlēties sintētisku materiālu, kas spēj izvadīt mitrumu. Tādi apzīmējumi kā QuickDry Coolmax, Themolite Base, Viloft, Polypropylene nozīmē, ka apģērbam ir speciālas mitruma atdeves, siltuma saglabāšanas un ventilācijas funkcijas. Pa virsu apakšējam slānim jāvelk skriešanas virsjaka, ja ir lietains laiks, vai sporta džemperis un flīsa jaka ar stāvapkakli, ja laiks ir sauss. Skriešanai rudenī var derēt gan parastās treniņbikses, ja gaisa temperatūra ir virs +15 °C, vai skriešanas legingi, ja temperatūra ir zemāka. Parasti legingus izgatavo no gaisu necaurlaidīga materiāla ar ielaidumiem no tīklveidīga materiāla ventilācijai – tie ir spējīgi vienlaicīgi gan saglabāt siltumu, gan novirzīt mitrumu.

Ģērbjoties jāievēro princips, ka skrienot jāģērbjas par vienu kārtu mazāk nekā tad, ja dodaties ārā vieglā pastaigā. Ja dodaties skriet no mājām un atpakaļ, rezerves apģērbu līdzi ņemt nav nepieciešams, bet, ja pēc skrējiena tūlīt neatgriežaties mājās, jāparūpējas, lai līdzi būtu papildu sausu drēbju un apavu komplekts. Ja plānojat skriet diennakts tumšajā laikā (agri no rītiem un vakaros), padomājiet par atstarojošiem elementiem uz skriešanas jakas un biksēm.

Skriešanas apavu pareizu izvēli nav iespējams novērtēt par zemu – bez piemērotiem apaviem var iedzīvoties veselības problēmās. Ne velti skriešanas apavi atšķiras no citiem sporta apaviem. Tāpat ir atšķirības, vai jūs skrienat īsās distances (līdz 5 km), vidēji īsās (līdz 10 km) vai vidējas distances (garākas par 10 km). Katrai šai distancei ir piemērotāki citi skriešanas apavi. 

Tā īso distanču skrējējiem apavi var būt samērā pieguļoši, jo šādā distancē kājas nemēdz pietūkt. Parasti šīs distances skrien cilvēki, kuri nesen sākuši trenēties, un viņu saites un muskuļi nav vēl raduši pie slodzēm. Piemēroti būs apavi ar papildu pēdas atbalstu. Apaviem nav jābūt aprīkotiem ar augsto tehnoloģiju jaunievedumiem un spēcīgu amortizāciju.

Tiem, kas jau skrien vidēji īsās distances, būtu vēlams, lai apavi būtu par pusizmēru lielāki nekā ierasts ielas apaviem, jo citādi var sākt berzt kājas. Tas notiek tādēļ, ka ap skriešanas piecdesmito minūti kāja sāk pietūkt. 

Rudens–ziemas sezonai jāizvēlas skriešanas apavi ar GoreTex sistēmu, kas nodrošina ūdens necaurlaidību un uztur kājas sausumā. Turklāt garo distanču skrējējiem apaviem jābūt izteiktai protektora rievai un labai amortizācijai.

Pirms iegādājaties jaunus skriešanas apavus, noteikti jāizvērtē savi skriešanas paradumi, uzmanīgi jāiepazīstas ar produktu aprakstiem un pircēju atsauksmēm. Izvēlieties kādu no lielākajiem sporta apģērbu un apavu ražotājiem, tādu kā Nike, kuru skriešanas apavos atradīsiet visas labākās šo izstrādājumu iezīmes.

Neaizmirsīsim zeķes! Pērkot jaunus skriešanas apavus, nedrīkst aizmirst arī par skriešanas zeķu iegādi. Sporta zeķes tiek izstrādātas, lai nodrošinātu labāku gaisa cirkulāciju, pēda nekļūtu mitra un novērstu tulznu rašanos.

Lai nesaaukstētos un maksimāli pasargātu sevi no lietus un vēja, lieti var noderēt skriešanas apģērba aksesuāri – ausu sildītājs, šalle un cimdi. Rudens skriešanas sezonai viss nepieciešamais – 220.lv!

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu