Dobeles novada pašvaldība pozitīvi vērtē licenču samazināšanu pārvadājumiem ar taksometriem
Arī Dobeles novada pašvaldībā pozitīvi vērtē licenču samazināšanu pārvadājumiem ar taksometriem, turklāt Dobelē uzskata, ka pietiktu ar plānošanas reģiona licenci, savukārt pašvaldībai nepieņemami ir Rīgas domes Satiksmes departamenta ierosinājumi par pašvaldības kontroles dienestu izveidi un citi.
Dobeles novada pašvaldības izpilddirektors Agris Vilks aģentūrai LETA skaidroja, ka Dobeles novadā pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem izsniegtas un patlaban spēkā esošas ir tikai piecas atļaujas, tādējādi pašvaldību pilnībā apmierina tagadējā kārtība un jebkādas darbības administratīvā sloga un izmaksu palielināšanai šajā nozarē nav pieņemamas.
Tas nozīmē, ka Dobeles novada pašvaldība nepiekrīt Rīgas domes Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes 23.aprīlī izteiktajiem ierosinājumiem, starp kuriem ir kompetences vērtēšana, pašvaldības kontroles dienestu izveide, pārvadājumu kontrole ar tiesībām apturēt transportlīdzekli uz autoceļiem, veikt kontrolpirkumus un kontrolpasūtījumus.
Individuālo komersantu finanšu darbības pārraudzība ir Valsts ieņēmumu dienesta kompetence, un Dobeles novada pašvaldība kritiski vērtē jebkādus pasākumus, kas būtiski sadārdzinātu sniedzamo pārvadājumu pakalpojumu pašizmaksu, pauda Vilks.
Viņaprāt, savādi ir arī tas, ka ar Zemgales plānošanas reģiona izsniegtu licenci nevarēs iebraukt Jelgavā vai caurbraukt maršrutā Dobele-Rīga.
Pilseta24.lv jau vēstīja, ka izmaiņas pārvadājumu ar taksometriem licencēšanā mazinātu birokrātiju un atvieglotu arī taksometru darbu, jo samazināsies licenču skaits, taču nozares sakārtošanā vēl nepieciešama arī normatīvo aktu pilnveidošana, aģentūrai LETA komentēja Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) Sabiedriskā transporta un autoceļu nodaļas vadītāja Alda Ērmane.
Viņa skaidroja, ka ZPR jauno piedāvājumu - licences izsniegt reģionālā, nevis novadu līmenī - atbalsta, jo tas ļaus taksometriem darboties un brīvi pārvietoties visā reģiona teritorijā, no vienas pašvaldības uz citu. Patlaban spēkā esošā kārtība neļauj pārvadātājam ārpus licences teritorijas uzņemt pasažierus, kas savukārt veido "tukšos" braucienus atpakaļceļā.
"Protams, arī jaunajā variantā lielo pilsētu pārvadātājiem pilnvērtīgam darbam būs nepieciešamas divas licences - Jelgavas-Jēkabpils un reģiona, tomēr viena licence uz visu reģionu pavērs plašāku darbības lauku. Piemēram, no Jelgavas izbraucis taksometrs uz Šķibi Dobeles novadā vai Dalbi Ozolnieku novadā varēs uzņemt arī šeit esošos pasažierus," skaidroja Ērmane.
Viņasprāt, šīs izmaiņas būtu vērtējamas kā praktiskas un birokrātiju mazinošas. Patlaban pilnvērtīgam darbam, piemēram, Jelgavas apkārtnē, esot nepieciešamas sešas licences - Jelgavas pilsētas, Jelgavas novada, Ozolnieku novada, Dobeles novada, Iecavas novada un Tērvetes novada. Līdzīga situācija esot vērojama arī Jēkabpils apkārtnē. Veicot izmaiņas, visā ZPR būtu iespējams pilnvērtīgi darboties ar trim licencēm.
Kā ziņots, plānots uzlabot pārvadājumu ar taksometriem licencēšanu, nosakot, ka pasažieru pārvadājumu ar taksometriem licencēšanu tiks deleģēts veikt deviņām republikas pilsētām un pieciem plānošanas reģioniem, nevis visām pašvaldībām, kā tas ir patlaban, paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais informatīvais ziņojums.
Kā skaidro Satiksmes ministrijā (SM), ziņojums "Pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesiskais regulējums un priekšlikumi tās pilnveidošanai" sagatavots ar mērķi izvērtēt situāciju pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomā, identificēt to trūkumus, kā arī sniegt priekšlikumus to pilnveidošanai.
Ziņojumā papildus noteikts, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja jeb licence nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem republikas pilsētās un otrādi - republikas pilsētas izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Šobrīd spēkā esošie normatīvie akti neparedz kā obligātu prasību pašvaldībām, kuras neizsniedz taksometru licences, šo funkciju deleģēt citām pašvaldībām, kur taksometru pakalpojumi tiek piedāvāti, tāpēc atbilstoši spēkā esošajam regulējumam ir liels skaits pašvaldību, kurās nav iespējama pasažieru pārvadājumu ar taksometriem pakalpojumu izmantošana. Ieteikti arī citi priekšlikumi.
Uz sarakstu